Kolejna dawka propozycji na znane Wam już z wcześniejszego postu -> kolorowe figury.
Co potrzebujemy?
– kolorowe figury -> dokładny opis
– karty: sekwencje
(plik do pobrania dostępny tutaj: figury-kolory.pdf )
– plansze, na których będziemy układać sekwencje
(plik do pobrania dostępny tutaj: plansza-4x1.pdf )
– obrazki: w jakim jestem kształcie?
(plik do pobrania dostępny tutaj: img001-scaled.jpg i img001-2-scaled.jpg
– worek
-rękawiczkę
-papier kolorowy samoprzylepny/naklejki kolorowe/guziki w czerech podstawowych kolorach(zielony, żółty, czerwony, niebieski)
Co tworzymy?
- Drukujemy i (najlepiej) laminujemy karty udostępnione wyżej.
- Przygotowujemy kolorowe figury. (link)
- Możemy wykorzystać gotowe plansze do układania.
- Do rękawiczki na cztery palce przyczepiamy po jednym kolorze. Kciuk ma pozostać wolny.
GOTOWE!
Jak się bawimy?
- Układanki- ciągi. Na podstawie wzoru na karcie układamy daną sekwencję.
- Jaką figurę mi to przypomina?
3. Pokaż kotku co masz w środku.
- Wkładamy do worka po jednej figurze. Zadaniem dziecka jest włożyć rękę do środka oraz odgadnąć jaka figura kryje się w worku.
- Wkładamy do worka wszystkie cztery figury. Prosimy dziecko o wyciągnięcie jednej konkretnej np. koła.
ZABAWY PALUSZKOWE
1. Gramy paluszkami:
- Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
- Dorosły przy pomocy kolorowych figur układa ciągi (można do tego użyć naszych gotowych kart ze wzorami – patrz wyżej).
- Zadaniem dziecka jest dotknąć kciukiem po kolei każdego palca z konkretnym kolorem w kolejności ułożonej przez opiekuna.
2. Który to palec?
- Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
- Dorosły pokazuje jeden kolor przy pomocy kolorowych figur.
- Dziecka zadaniem jest pokazać palec z tym kolorem. Uwaga! Dziecko nie może patrzeć na stronę dłoniową ręki.
Na początku kolory pokazujemy powoli następnie coraz szybciej.
3. Pokaż mi palec.
- Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
- Dorosły pokazuje ciągi kolorowe ( może wykorzystać gotowe karty lub kolorowe figury).
- Dziecka zadaniem jest odtworzyć ciąg kolorów pokazując po kolei palec z konkretnym kolorem. Uwaga! Dziecko nie może patrzeć na stronę dłoniową ręki.
Celem obu zabaw jest zapamiętanie przez dziecko kolejności kolorów na poszczególnych palcach.
Dobrej zabawy,
Agnieszka