KOLOROWE FIGURY: ODSŁONA DRUGA

Kolejna dawka propozycji na znane Wam już z wcześniejszego postu ->                  kolorowe figury.

Co potrzebujemy?

– kolorowe figury -> dokładny opis

– karty: sekwencje

(plik do pobrania dostępny tutaj: figury-kolory.pdf )

– plansze, na których będziemy układać sekwencje

(plik do pobrania dostępny tutaj: plansza-4x1.pdf )

– obrazki:   w jakim jestem kształcie?

(plik do pobrania dostępny tutaj: img001-scaled.jpg   i    img001-2-scaled.jpg

– worek

-rękawiczkę

-papier kolorowy samoprzylepny/naklejki kolorowe/guziki w czerech podstawowych kolorach(zielony, żółty, czerwony, niebieski)

Co tworzymy?

  1. Drukujemy i (najlepiej) laminujemy karty udostępnione wyżej.
  2. Przygotowujemy kolorowe figury. (link)
  3. Możemy wykorzystać gotowe plansze do układania.
  4. Do rękawiczki na cztery palce przyczepiamy po jednym kolorze. Kciuk ma pozostać wolny.

GOTOWE!

Jak się bawimy?

  1. Układanki- ciągi. Na podstawie wzoru na karcie układamy daną sekwencję.
  2. Jaką figurę mi to przypomina?

 

3. Pokaż kotku co masz w środku.

  • Wkładamy do worka po jednej figurze. Zadaniem dziecka jest włożyć rękę do środka oraz  odgadnąć jaka figura kryje się w worku.
  • Wkładamy do worka wszystkie cztery figury. Prosimy dziecko o wyciągnięcie jednej konkretnej np. koła.

ZABAWY PALUSZKOWE

1.  Gramy paluszkami:

  • Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
  • Dorosły przy pomocy kolorowych figur układa ciągi (można do tego użyć naszych gotowych kart ze wzorami – patrz wyżej).
  • Zadaniem dziecka jest dotknąć kciukiem po kolei każdego palca z konkretnym kolorem w kolejności ułożonej przez opiekuna.

2. Który to palec?

  • Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
  • Dorosły pokazuje jeden kolor przy pomocy kolorowych figur.
  • Dziecka zadaniem jest pokazać palec z tym kolorem. Uwaga! Dziecko nie może patrzeć na stronę dłoniową ręki.

Na początku kolory pokazujemy powoli następnie coraz szybciej.

3. Pokaż mi palec.

  • Dziecko zakłada na dłoń przygotowaną wcześniej rękawiczkę.
  • Dorosły pokazuje ciągi kolorowe ( może wykorzystać gotowe karty lub kolorowe figury).
  • Dziecka zadaniem jest odtworzyć ciąg kolorów pokazując po kolei palec z konkretnym kolorem. Uwaga! Dziecko nie może patrzeć na stronę dłoniową ręki.

Celem obu zabaw jest zapamiętanie przez dziecko kolejności kolorów na poszczególnych palcach.

Dobrej zabawy,

Agnieszka