MOKRE ZABAWY NA UPAŁY

Zabawa nr 1

?‍♂️Co potrzebujemy?

?kubki

?woda

?barwniki spożywcze

?ręcznik papierowy

?‍♂️Co tworzymy?

?Nalewamy wodę do kubków.

?Barwimy wodę przy pomocy barwników spożywczych.

?Umieszczamy wszystko w bezpiecznym miejscu (będzie mokro).

?Składamy fragmenty ręcznika papierowego lub papieru toaletowego w długie prostokąty.

?Wkładamy prostokąty wykonane z ręcznika papierowego do kubków z kolorową wodą (tak jak na załączonych obrazkach)

 

?‍♂️Jak się bawimy?

?Obserwujemy co się wydarzy…

(U nas później kolorowa woda posłużyła do wykonania prac plastycznych:

niedźwiedź brunatny.)

Zabawa nr 2

         

 

?‍♂️Co potrzebujemy?

?flamastry

?miska

?woda

?ręcznik papierowy

?spryskiwacz do wody

?‍♂️Co tworzymy?

?Urywamy dwa listki ręcznika papierowego.

?Następnie składamy je na pół.

?Na wewnętrznej stronie ręcznika papierowego przy pomocy flamastrów rysujemy wzory (my odrysowaliśmy wzór z ręcznika). Następnie ponownie składamy na pół nasze dwa listki ręcznika papierowego, tak aby na górze znajdowała się cześć bez malunku (patrz zdjęcia).

?Nalewamy wody do spryskiwacza do wody.

?Umieszczamy wszystko w bezpiecznym miejscu, najlepiej w misce, bo będzie mokro (patrz zdjęcia).

?‍♂️Jak się bawimy?

?Psikamy… Bardzo fajne ćwiczenie motoryki małej niezależnie od wieku.

Zabawa nr 3

?‍♂️Co potrzebujemy?

?szklanki z wodą

?łyżeczki

?mąka, sól, cukier ( mogą być inne rekwizyty)

?‍♂️Co tworzymy?

?Sprawdzamy rozpuszczalność naszych produktów w wodzie.

?‍♂️Jak się bawimy?

?Zadaniem dziecka jest wsypywać po jednej łyżeczce mąki, soli i cukru do poszczególnych szklanek z wodą. Następnie wymieszać i sprawdzić co się stanie. Czy nasze produkty się rozpuszcza? Czy woda zmieni kolor? Co się stanie jak dosypiemy kolejne łyżeczki?

Zabawa nr 4

?‍♂️Co potrzebujemy?

?farby

?kartkę papieru

?samochody

?miskę

?wodę

?pojemnik na farby (u nas to był talerzyk)

?‍♂️Co tworzymy?

?Wlewamy wodę do miski

?Wylewamy farby do pojemnika

?‍♂️Jak się bawimy?

? Zadaniem dziecka jest pojeździć autkiem po farbie, a następnie po kartce papieru i sprawdzić jaki zostawia ślad ?.

? Później wszystkie autka trafiają do myjni samochodowej. Robi nam się kolorowa woda! Dobrej zabawy?

Zabawa nr 5

?‍♂️Co potrzebujemy?

?łyżeczka

?sól

?woda

?pojemnik do mrożenia

?zabawka

?‍♂️Co tworzymy?

? Do pojemnika na mrożenie wkładamy zabawkę i zalewamy wodą. Tak przygotowany pojemnika wkładamy do lodówki. Czekamy aż się zamrozi jego zawartość.

?Po zamrożeniu wyciągamy z pojemnika bryłę lodu z uwięzioną wewnątrz zabawką.

?Wszystko umieszczamy w bezpiecznym miejscu, bo będzie mokro.

?‍♂️Jak się bawimy?

? Przy pomocy łyżeczki, kubeczka, szpatułki (co Wam przyjdzie do głowy) napieracie soli i posypujecie bryłę (kolejna zabawa w ramach ćwiczenia motoryki małej).

?Obserwujecie co się wydarzy… czy sól rozpuści lód?

Zabawa nr 6

?‍♂️Co potrzebujemy?

?miska

?woda

?cyfry, literki czy inne zabawki z magnesem

?wędka z magnesem

?‍♂️Co tworzymy?

?Do miski nalewacie wody i wrzucacie zabawki z magnesem (u nas padło na cyfry).

 

?‍♂️Jak się bawimy?

?Przy pomocy wędki wyławiamy nasze zabawki. Jest to fajna zabawa ćwicząca koordynację oko – ręka (więcej na temat percepcji wzrokowej przeczytasz tutaj).

Jeżeli zdecydujecie się tak jak my na cyfry możecie dołączyć do tego zadania matematyczne m.in wyławiamy konkretną cyfrę wypowiedzianą przez opiekuna, wyławiamy po kolei cyfry od 0 do 9 albo od 9 do 0)

Zabawa nr 7

?‍♂️ Co potrzebujemy?

?herbatę

?szklanki

?wodę

?kartkę papieru

?‍♂️Co tworzymy?

? Zalewamy wrzątkiem herbatę. Następnie czekamy chwilę aż wystygnie.

?‍♂️ Jak się bawimy?

? #malujemy Możemy woreczki rozerwać i szaleć do woli. Do herbaty wrzucić kostki lodu i świeże owoce i delektować się jej smakiem

Zabawa nr 8

                  

?‍♂️Co potrzebujemy?

?miska

?młotek

?pojemnik do mrożenia

?woda

?zabawka

?‍♂️Co tworzymy?

? Do pojemnika na mrożenie wkładamy zabawkę i zalewamy wodą. Tak przygotowany pojemnika wkładamy do lodówki. Czekamy aż się zamrozi jego zawartość.

?Po zamrożeniu wyciągamy z pojemnika bryłę lodu z uwięzioną wewnątrz zabawką.

?Wszystko umieszczamy w bezpiecznym miejscu, bo będzie mokro.

?‍♂️Jak się bawimy?

? Przy pomocy młotka rozpijamy lód aby uwolnić zabawkę.

Zabawa nr 9

?‍♂️Co potrzebujemy?

?zabawki

?miska

?galaretka

?woda

?‍♂️Co tworzymy?

? Do miseczki wrzucamy zabawki a następnie zalewamy je galaretką.

?Czekamy aż galaretka zastygnie.

?‍♂️Jak się bawimy?

?Dziecka zadaniem jest uwolnić zabawki z zastygniętej “lawy”.

Zabawa nr 10

?‍♂️Co potrzebujemy?

?talerzyk

?woda

?strzykawka

?skittles’y (u nas akurat padło na lentylki ale po skittles efekt jest jeszcze lepszy)

?‍♂️Co tworzymy?

?Dookoła talerzyka układamy skittles’y.

?Nabieramy wody do strzykawki.

?‍♂️Jak się bawimy?

?Lejemy po skittles’ach wodą ze strzykawki i obserwujemy co nam powstanie… czyżby TĘCZA??

 

Dobrej zabawy,

Agnieszka

Pozostałe zabawy wspierające motorykę małą:

Motoryka mała cz. 1

Motoryka mała cz. 2