POŁĄCZ W PARY

Mamy dla Was kolejną propozycję zabawy: identyfikacje obrazków atematycznych. Połączymy to z ćwiczeniem motoryki małej. Tą zabawą wspieramy rozwój motoryczny i manualny dziecka oraz spostrzegania wzrokowego.

Co potrzebujemy?

  • gotowe plansze Łączenie-w-pary-.pdf
  • kredki, flamastry, farby
  • linijka
  • małe rekwizyty – u nas padło na samochodziki

Co tworzymy?

  1. Drukujemy gotowe karty.
  2. Możecie też stworzyć własne wzory zarówno z obrazków tematycznych lub tak jak my atematycznych.

Poziom trudności zadań dla dziecka zmieniamy za pomocą ilości różnic i ich jakości. Im więcej i bardziej skomplikowane tym zadanie staje się trudniejsze. Poziom hart  uzyskujemy, kiedy dane elementy są obracane w przestrzeni.

Jak się bawimy?

  • Zadaniem dziecka jest połączyć w pary takie same elementy na kartach. Może to zrobić przy pomocy kredek/ flamastrów/ farby i palców/ farby i pędzla/ farby i patyczków do uszu lub zabawek np. samochodzików, gumek do mazania czy linijki itp.

 To kolejna propozycja do czego możemy użyć obrazków! 

?Co tworzymy?

1. Drukujemy kary ( możemy zalaminiwać)

2. Wycinamy poszczególne elementy (jak na zdjęciu).

GOTOWE!

?Jak się bawimy?

1. Układamy szereg składający się z 6 obrazków ( może być w jednym rzędzie lub dwóch rzędach po 3 obrazki).  Pięć  obrazków ma być takich samych, a jeden ma się różnić szczegółem.

2. Dziecka zadaniem jest zgadnąć, który obrazek jest inny.

3. Jak widać na załączonym obrazku my zmieniliśmy położenie trójkąta. Przez co kolejnym zadaniem Witka było ułożyć niepasujący trójkąt tak aby był taki sam jak pozostałe pięć trójkątów.

Tutaj znajdziecie trochę teorii o tym jak rozwija się narząd wzroku i słuchu u dziecka:
Rozwój narządu wzroku
Rozwój narządu słuchu

Dobrej zabawy,

Agnieszka